Connect with us

Aktualności

Dziedzictwo zaklęte w drewnie

Piękne przedmioty z czerwonego dębu amerykańskiego

Dodane:

/

Kurier Drzewny
Regał muzyczny stworzony przez Martino Gampera jest doskonałym przykładem zrónoważonego projektowania. Fot. AHEC


W maju 2019 roku Sir John Sorrell, dyrektor Festiwalu Designu w Londynie, we współpracy ze Stowarzyszeniem Handlowym Amerykańskiego Przemysłu Drewna Liściastego, zaprosił szefów londyńskich instytucji kultury do wspólnego projektu z udziałem najbardziej obiecujących europejskich projektantów. Celem było stworzenie projektów pod wspólnym hasłem „Legacy” (Dziedzictwo) – tak powstały osobiste lub bardziej związane z wykonywanym zawodem przedmioty, które przedstawiciele świata kultury przekażą w przyszłości członkowi swojej rodziny lub kierowanej przez siebie instytucji. W ramach projektu „Legacy” powstało łącznie 10 obiektów z czerwonego dębu amerykańskiego.

 

Kurier Drzewny

Od lewej: Sir John Sorell, Martino Gamper. Fot. AHEC

Kurier Drzewny

i Tamara Rojo. Fot. AHEC

Projekt „Legacy” przekazuje przesłanie o zrównoważonym rozwoju na wiele sposobów. W obliczu globalnych zmian środowiskowych przedmioty powinny być projektowane z myślą o trwałości i możliwości przekazywania ich kolejnym pokoleniom – czy to w rodzinie, czy w ramach instytucji. Jednym z 10 projektów był „Regał muzyczny” zamówiony przez Tamarę Rojo, dyrektorkę artystyczną English National Ballet, a twórcą Martino Gamper.

 

Tamara Rojo, kawaler Orderu Imperium Brytyjskiego, która pełni funkcję dyrektorki artystycznej English National Ballet od 2012 roku:

– Kiedy byłam mała, w domu nie mieliśmy telewizora, więc jako jedynaczka często wypełniałam wolny czas słuchaniem muzyki z płyt winylowych gromadzonych przez moich rodziców. Włączałam muzykę i tańczyłam w pokoju. Rodzice wyemigrowali do Kanady jeszcze przed moim urodzeniem, a tam zetknęli się z innym stylem muzyki niż ten, w którym wyrastali w rodzinnej Hiszpanii. Z pietyzmem kolekcjonowali muzykę. Jednym z najbardziej cenionych przez nich muzyków, a przez to i przeze mnie, jest Leonard Cohen – jedną z pierwszych płyt, jakie od nich pożyczyłam i nigdy nie oddałam, był album właśnie Cohena! Podebrałam im też wiele płyt z hiszpańską muzyką ludową. Pierwszym zakupionym przeze mnie albumem był „Thriller” Michaela Jacksona, co zapoczątkowało dalszy rozwój kolekcji.
Kiedy przeprowadziłam się do Londynu, zabrałam ze sobą sporą część zbieranych przeze mnie płyt, aby móc odtworzyć atmosferę domu. Niedawno musiałam wyprowadzić się na rok z mojego mieszkania, które wymagało remontu – bardzo wtedy zatęskniłam za moimi albumami. Potem okazało się, że nie ma na czym umieścić tych winyli i że bardzo bym chciała mieć półkę czy regał na płyty.

Urodziłam się w Kanadzie, gdzie amerykański dąb czerwony jest gatunkiem powszechnie występującym. Jesienią jego liście barwią się na głęboką czerwień, kontrastując z zielenią innych drzew. Mimo że wychowywałam się w Hiszpanii, zawsze czułam związek z kolorami tego gatunku i kształtem jego liścia. Z drewnem mam kontakt każdego dnia, ponieważ codziennie rano rozpoczynamy próby od chwytu oburącz naszego drążka, który wykonany jest z drewna, a do tego tańczymy na drewnianej podłodze. W domu pierwszą wykonaną przeze mnie czynnością było zwinięcie dywanu, żebym mogła boso chodzić po drewnianej podłodze. Drewno to coś, co fizycznie odczuwam każdego dnia.

Moja praca, jako dyrektorki artystycznej zespołu baletowego, polega na dbaniu o nasze dziedzictwo oraz poznawaniu tradycji i dzieł, które powstały w przeszłości, a następnie takim ich prezentowaniu, aby mogły zostać zrozumiane przez dzisiejszego odbiorcę. Myślę, że o tym jest też ten projekt – tworzeniu mebli na nowo, w sposób, który jest aktualny obecnie. Uwielbiam przedmioty wykonane ręcznie, ponieważ mam wrażenie, że one żyją wiecznie, zwłaszcza jeśli się o nie dba. Zamierzam długo cieszyć się regałem na płyty, ponieważ to ogromny przywilej otrzymać coś stworzonego specjalnie dla siebie. Mam nadzieję, że kiedyś ten wyjątkowy mebel trafi do kogoś, kto też będzie czerpał z niego radość.

 

Wywiad z Martino Gamperem, projektantem biorącym udział w projekcie Legacy

Martino Gamper (1971) jest włoskim projektantem i producentem mebli, który mieszka i pracuje w odnowionej drukarni we wschodnim Londynie. Oprócz projektowania, studiował on rzeźbę i pracował w gastronomii – jedzenie i eksperymenty to regularnie powtarzające się motywy w jego pracach.

Z czego znane jest twoje studio?
Moja praca polega głównie na wymyślaniu i tworzeniu. Nie tylko kreujemy nowe pomysły i projekty, ale również tworzymy i produkujemy, dlatego warsztat stanowi integralną część studia. Współpraca z zakładem Benchmark przy projekcie okazała się właśnie dlatego ciekawa, ponieważ nasze profesje się nakładają. Wizyta w ich warsztacie, podpatrywanie, w jaki sposób tworzą meble, to bardzo ciekawe doświadczenie. Sama rozmowa, jaką przeprowadziłem z pracownikami, okazała się być wymianą myśli między producentami mebli.

W jaki sposób projekt regału na płyty winylowe odzwierciedla twoje kreatywne myślenie?
Jednym z celów projektu było stworzenie przedmiotu modułowego. Zrezygnowałem z klejenia, więc cała konstrukcję połączyłem na jaskółczy ogon, który mocuje się od góry, a nie z boku. Zapewnia to podobną wytrzymałość, ale jest łatwiejsze w produkcji i użytkowaniu oraz stwarza nieograniczone możliwości w tworzeniu regałów modułowych. Tego rodzaju drobne szczegóły są dla mnie bardzo ciekawe. Kształt samego mebla przypomina nieco rzeźbę, co jest kolejnym, równie interesującym aspektem, ponieważ chodzi o zakwestionowanie koncepcji, że mebel powinien być prostokątny lub dwuwymiarowy.

Reklama

Skąd czerpałeś inspirację do stworzenia projektu?
Inspiracją był sposób, w jaki zazwyczaj eksponuje się na regale płyty, które zazwyczaj układane są grzbietami do użytkownika. Zapamiętujemy jednak przede wszystkim okładki płyt, a nie ich grzbiety, więc pomyślałem, że obrócę skośnie półki, aby Tamara widziała okładki i łatwiej znalazła to, czego szuka.

Jakie właściwości surowca najbardziej cię zaciekawiły i jak je wykorzystałeś w projekcie?
Widziałem wcześniej meble z użyciem czerwonego dębu amerykańskiego, ale głównie był to fornir, a nie lite drewno. Jest to dość szybko rosnący gatunek, stąd jego wyraziste usłojenie. Aby podkreślić i ukazać rys słojów, postanowiłem zróżnicować elementy pionowe i poziome regału oraz zastosować różne wykończenia. Części poziome wybarwiłem amoniakiem i wyglądają jak ciemny kasztan lub orzech, podczas gdy części pionowe zostały lekko wybielone. Analogicznie, elementy poziome wykonałem z litego drewna, gdyż są one elementami konstrukcyjnymi, z kolei pionowe są fornirowane, by nieco ożywić mebel. Regał sam w sobie nie jest projektem statycznym ze względu na przechylenie w jedną stronę, ale chciałem nadać mu jeszcze większego dynamizmu, wykorzystując w tym celu usłojenie: słoje skierowane są w jednym kierunku, a regał w przeciwnym.

Co sądzisz o drewnie jako surowcu?
Miałem sporo szczęścia, bo już w młodym wieku mogłem pracować z drewnem, a dodatkowo, mając 14 lat, odbyłem staż we Włoszech, więc drewno stało się w dużej mierze częścią mojego DNA. Jednak jest to materiał, który wciąż mnie zaskakuje, dlatego staram się go różnie interpretować, stale zmieniać podejście do pracy z nim. Jednym z powodów, dla których zdecydowałem się na tę pracę od najmłodszych lat, jest fakt, że drewno jest znacznie cenniejszym surowcem niż na przykład metal. Jeśli popełnisz błąd w pracy z metalem, zawsze możesz go pospawać. W pewnym sensie jest tu przestrzeń na delikatne oszustwo. W przypadku drewna albo wiesz, jak z nim pracować, albo nie. Nie da się niczego ukryć.

Czy podczas tworzenia projektu pojawiły się jakieś niespodzianki lub wyzwania?
Wyzwaniem na pewno był czas, ponieważ termin był krótki i wszystko musiało wydarzyć się bardzo szybko. Praca z warsztatem Benchmark była przyjemnością. Mogłem z nimi prowadzić bezpośrednie rozmowy o surowcu i procesie tworzenia. Koledzy z Benchmark odwiedzili mnie w studiu. Zrobiłem małą makietę projektu i bardzo szybko porozumieliśmy się co do ostatecznych szczegółów, więc sam proces był szybki, a jednocześnie rozmowy życzliwe i otwarte.

Co dla ciebie oznacza idea dziedzictwa (Legacy) w projektowaniu?
Myślę, że termin „dziedzictwo” ma wiele aspektów. Często odnosi się do czegoś klasycznego, co pozostaje z nami na dłużej ze względu na swoje cechy. Jest to też coś trwałego przekazywane z pokolenia na pokolenie. Tworzę projekty, które – mam nadzieję – pozostaną na świecie przez długi czas. Uważam, że jest to najbardziej zrównoważony sposób tworzenia mebli. Dziedzictwo to także sposób obchodzenia się z danym przedmiotem, dbanie o niego i jego wartość emocjonalną. Wszystko to tworzy historię, narrację, a w efekcie – dziedzictwo.

Kurier Drzewny

Regał muzyczny stworzony przez Martino Gampera jest doskonałym przykładem zrónoważonego projektowania. Fot. AHEC

Kurier Drzewny

Regał muzyczny stworzony przez Martino Gampera jest doskonałym przykładem zrónoważonego projektowania. Fot. AHEC

 

"Kurier Drzewny" Miesięcznik branży drzewnej, meblarskiej i leśnej. Jesteśmy obecni na rynku wydawniczym od 2008 roku. KONTAKT z nami: kontakt@kurierdrzewny.eu. Przeglądaj wydania Online: E-wydania. Reklamuj się u nas: Oferta www. Reklama w wydaniu drukowanym: Oferta. Artykuły w Kurierze Drzewnym: Artykuły.

Czytaj dalej
Reklama
Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Aktualności

Ruszył IX Ogólnopolski Kongres Meblarski: polskie meble – konkurencyjna Polska

Targi DREMA 2024

Dodane:

/

Kurier Drzewny
IX Ogólnopolski Kongres Meblarski skupił ekspertów z branży, którzy dyskutowali na temat bieżącej sytuacji w branży. Fot. Kurier Drzewny

Drugi dzień 40. edycji Międzynarodowych Targów Maszyn, Narzędzi i Komponentów dla Przemysłu Drzewnego i Meblarskiego DREMA rozpoczął się IX Ogólnopolskiego Kongresu Meblarskiego. Uczestnicy mają nadzieję na dawkę najświeższych informacji oraz prognoz dotyczących branży meblarskiej.

J.O.

Drema 2024

W wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele sektora meblarskiego. Fot. Kurier Drzewny

Uczestników tegorocznej edycji Kongresu powitali Jarosław Michniuk, członek Rady Izby i prezes zarządu Paged Meble oraz Elżbieta Roeske, wiceprezes Grupy MTP (współorganizator wydarzenia).

Szczegóły dotyczące bieżącej sytuacji branży meblarskiej oraz perspektywy na przyszłość przedstawił Tomasz Wiktorski z firmy analitycznej B+R Studio. Wg eksperta – istnieją pewne przesłanki, aby sądzić, że sytuacja w branży producentów mebli ulega poprawie.

W kontekście całej branży drzewnej nie mogło zabraknąć dyskusji na temat surowca drzewnego. Dlatego tematem jednego z paneli dyskusyjnych były perspektywy zaopatrzenia w surowiec drzewny. Udział w nim wzięli przedstawiciele różnych sektorów obróbki drewna wskazując na główne problemy związane z pozyskaniem surowca drzewnego.

Uczestnicy Kongresu będą również rozmawiać na temat sytuacji ekonomicznej, a także możliwości, jakie daje wykorzystanie public relations w branży drzewnej i meblarskiej.

Organizatorem Kongresu jest Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, a patronem medialnym m.in. redakcja Kuriera Drzewnego.

Pełna relacja z wydarzenia już w październikowym wydaniu Kuriera Drzewnego – zaprenumeruj już dziś!



Czytaj dalej

Aktualności

DREMA otwiera swoje podwoje na kolejną edycję!

Warto odwiedzić

Dodane:

/

Dzisiaj w Poznaniu rozpoczęła się 40. edycja targów DREMA, najważniejszego wydarzenia dla branży obróbki drewna i produkcji mebli w Polsce. Gości targowych powitał Andrzej Półrolniczak, dyrektor projektu, a także Piotr Poziomski, prezes Polskiej Izby Gospodarczej Przemysłu Drzewnego oraz Artur Wolkenstein, prezes zarządu Stowarzyszenia Parkieciarze Polscy.

J.O.

Tradycyjnie DREMA skupia się na innowacjach technologicznych i nowoczesnych rozwiązaniach w produkcji mebli oraz obróbce drewna. – DREMA jest nie tylko miejscem prezentacji najnowszych osiągnięć technologicznych, ale także platformą edukacyjną dla młodych adeptów rzemiosła drzewnego –podkreślił podczas konferencji otwarcia Andrzej Półrolniczak. Dyrektor również wskazał na dzisiejsze problemy branży dotyczące dostępności wykwalifikowanych pracowników. – Naszym celem jest nie tylko pokazywanie nowych technologii, ale również inspirowanie młodych ludzi do podjęcia kariery w tej dynamicznie rozwijającej się branży – podsumowuje Półrolniczak.

– Jesteśmy głęboko przekonani, że wydarzenia takie jak DREMA są kluczowe dla przyszłości naszego przemysłu, pomagając nam nie tylko sprostać wyzwaniom, ale także kreować nowe możliwości rozwoju – powiedział podczas ceremonii otwarcia Piotr Poziomski, prezes Polskiej Izby Gospodarczej Przemysłu Drzewnego.

Targi Drema potrwają przez cztery dni, oferując uczestnikom nie tylko wgląd w najnowsze osiągnięcia technologiczne, ale również inspirację do tworzenia przyszłości polskiego przemysłu drzewnego i meblarskiego.

Więcej informacji: www.drema.pl

Dzisiejsze otwarcie Targów DREMA rozpoczęło się od inauguracji Forum Technologów (paw. 6) zrzeszającego ekspertów z branży. Zaproszeni goście przez najbliższe dni poprowadzą wykłady i prezentacje dotyczące nowoczesnych technologii w przemyśle drzewnym i meblarskim.

W ramach nowości została uruchomiona Strefa Zrównoważonego Rozwoju (paw. 5a), skierowania do przedsiębiorców, którzy poszukują wsparcia przy wprowadzaniu zasad społecznie odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju do swoich firm.

Ciekawym punktem dla zwiedzających jest także Strefa Wiedzy organizowana przez drewno.pl, która dostarczy kolejną dawkę teorii i praktyki z różnych dziedzin związanych z przetwórstwem i obróbką drewna oraz prowadzeniem biznesu.

W poszukiwaniu widowiskowych show zachęcamy odwiedzić paw. 3, gdzie odbywają się Dni Parkieciarza wraz z Mistrzostwami w Formule Ojciec i Syn.

Ewenementem na skalę targowych wydarzeń jest Fabryka Mebli na Żywo składająca się z 3 części: zrobotyzowanej fabryki firmy Lazzoni (paw.6), Cyfrowej Stolarni firmy Infotec, a także produkcji komponentowej w paw. 5, stworzonej przez członków i partnerów Stowarzyszenia DROMA.

Finał pierwszego dnia odbędzie się w Sali Ziemi podczas uroczystej gali (wstęp za okazaniem zaproszenia). W programie zaplanowane są wręczenia nagród i jubileuszowych dyplomów. Gwiazdą wieczoru będzie zespół Pectus.



Czytaj dalej

Aktualności

Eksport polskiego drewna do Chin rośnie pomimo zapowiedzi ograniczeń

Dodane:

/

Kurier Drzewny

Pomimo zapowiedzi Ministerstwa Klimatu i Środowiska o ograniczeniu wywozu nieobrobionego drewna z Polski do Chin, eksport ten w rzeczywistości wzrósł. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w pierwszym półroczu 2024 roku wartość eksportu drewna okrągłego z Polski do Chin wyniosła 1,2 mld zł, co oznacza wzrost o 15% w porównaniu do analogicznego okresu 2023 roku.

– Obserwujemy wzrost zainteresowania chińskich odbiorców polskim surowcem drzewnym – powiedział Piotr Zgorzelski, wiceminister klimatu i środowiska. Wynika to z ograniczeń w pozyskiwaniu drewna w innych krajach, a także z wysokiej jakości naszego surowca.

Ministerstwo tłumaczy, że pomimo ogólnych zapowiedzi ograniczenia eksportu, nie wprowadzono konkretnych regulacji prawnych blokujących ten proceder. – Prowadzimy prace nad zmianami legislacyjnymi, które pozwolą na efektywniejsze zarządzanie zasobami leśnymi i ograniczenie wywozu surowca za granicę – dodaje Zgorzelski.

Przedstawiciele branży leśno-drzewnej wyrażają zaniepokojenie rosnącym eksportem drewna okrągłego. – Surowiec drzewny jest strategicznym zasobem dla naszej gospodarki – mówi prezes Polskiej Izby Gospodarczej Przemysłu Drzewnego. – Jego nadmierna sprzedaż za granicę prowadzi do niedoborów na rynku krajowym i ogranicza rozwój rodzimego przemysłu.

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zapewnia, że podejmie zdecydowane działania w celu ograniczenia eksportu drewna okrągłego. – Musimy zadbać o zrównoważone gospodarowanie zasobami leśnymi i zapewnić dostępność surowca dla polskich przedsiębiorców – kończy Zgorzelski.

Branża leśno-drzewna oczekuje konkretnych rozwiązań legislacyjnych, które zatrzymają wzrost eksportu drewna okrągłego do Chin i zagwarantują stabilne dostawy surowca dla krajowego przemysłu drzewnego.

Eksport rośnie

Pomimo zapowiedzi Ministerstwa Klimatu i Środowiska o ograniczeniu wywozu nieobrobionego drewna z Polski do Chin, eksport ten w rzeczywistości wzrósł. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w pierwszym półroczu 2024 roku wartość eksportu drewna okrągłego z Polski do Chin wyniosła 1,2 mld zł, co oznacza wzrost o 15% w porównaniu do analogicznego okresu 2023 roku.

– Obserwujemy wzrost zainteresowania chińskich odbiorców polskim surowcem drzewnym – powiedział Piotr Zgorzelski, wiceminister klimatu i środowiska. Wynika to z ograniczeń w pozyskiwaniu drewna w innych krajach, a także z wysokiej jakości naszego surowca. Ministerstwo tłumaczy, że pomimo ogólnych zapowiedzi ograniczenia eksportu, nie wprowadzono konkretnych regulacji prawnych blokujących ten proceder. = Prowadzimy prace nad zmianami legislacyjnymi, które pozwolą na efektywniejsze zarządzanie zasobami leśnymi i ograniczenie wywozu surowca za granicę – dodaje Zgorzelski.

Wzrost Eksportu i Obawy Branży

Przedstawiciele branży leśno-drzewnej wyrażają zaniepokojenie rosnącym eksportem drewna okrągłego. – Surowiec drzewny jest strategicznym zasobem dla naszej gospodarki – mówi prezes Polskiej Izby Gospodarczej Przemysłu Drzewnego. Jego nadmierna sprzedaż za granicę prowadzi do niedoborów na rynku krajowym i ogranicza rozwój rodzimego przemysłu. Ministerstwo Klimatu i Środowiska zapewnia, że podejmie zdecydowane działania w celu ograniczenia eksportu drewna okrągłego. – Musimy zadbać o zrównoważone gospodarowanie zasobami leśnymi i zapewnić dostępność surowca dla polskich przedsiębiorców – kończy.

Potencjał Chińczyków

Chiny, jako jeden z największych rynków na świecie, mają ogromny potencjał w branży drzewnej. W ostatnich latach kraj ten stał się kluczowym odbiorcą drewna surowego, co wynika z rosnącego zapotrzebowania na materiały budowlane oraz meble. W 2020 roku Chiny odpowiadały za 45% polskiego eksportu drewna, co czyni je jednym z najważniejszych partnerów handlowych dla polskich producentów.

Wzrost zapotrzebowania

Chociaż w ostatnich latach chińska gospodarka borykała się z problemami, takimi jak spowolnienie wzrostu gospodarczego i ograniczenia związane z pandemią COVID-19, to obecnie sytuacja zaczyna się stabilizować. W miarę jak Chiny wracają do normalności, rośnie zapotrzebowanie na surowce, w tym drewno.

Eksperci wskazują, że chiński rynek może być bardziej otwarty na import drewna, co stwarza szansę dla polskich producentów. Trzeba pamiętać, że podaż mebli z Chin wzrósł od 2020 roku dwukrotnie!

Wyzwania dla polskiego przemysłu

Jednakże, rosnący eksport drewna z Polski do Chin wiąże się także z ryzykiem. W miarę jak polskie drewno staje się coraz bardziej poszukiwane, może dojść do niedoborów surowca na rynku krajowym, co zagraża rozwojowi polskiego przemysłu drzewnego. W związku z tym, kluczowe będzie wprowadzenie odpowiednich regulacji, które pozwolą na zrównoważone gospodarowanie zasobami leśnymi, a także na zapewnienie stabilnych dostaw surowca dla krajowych producentów.

Czy jesteśmy skazani?

W obliczu rosnącej konkurencji na rynku globalnym, a także wyzwań związanych z ochroną środowiska, kluczowe będzie znalezienie równowagi pomiędzy eksportem a potrzebami krajowymi. Zrównoważony rozwój powinien stać się priorytetem nie tylko dla rządu, ale także dla przedsiębiorców w branży leśno-drzewnej. Wprowadzenie praktyk odpowiedzialnego zarządzania zasobami leśnymi oraz promowanie recyklingu i ponownego wykorzystania drewna mogą pomóc w zabezpieczeniu przyszłości polskiego przemysłu.

Potencjał współpracy z Chinami

Warto również zwrócić uwagę na potencjał współpracy z Chinami w zakresie technologii i innowacji.

Chiny są liderem w wielu dziedzinach technologicznych, co stwarza możliwości dla polskich producentów do nawiązywania partnerstw i korzystania z nowoczesnych rozwiązań. Wspólne projekty mogą przyczynić się do rozwoju branży drzewnej w Polsce, a także do zwiększenia konkurencyjności na rynku międzynarodowym.

Reklama



Branża leśno-drzewna stoi przed wieloma wyzwaniami, ale także przed ogromnymi możliwościami. Kluczowe będzie wprowadzenie odpowiednich regulacji, które pozwolą na zrównoważone gospodarowanie zasobami leśnymi i zapewnienie stabilnych dostaw surowca dla krajowego przemysłu. Współpraca z Chinami oraz innowacyjne podejście do produkcji mogą przyczynić się do dalszego rozwoju polskiej branży drzewnej, co jest niezbędne dla jej przyszłości. W obliczu rosnącego eksportu drewna do Chin, ważne jest, aby polski przemysł był przygotowany na nadchodzące zmiany i potrafił wykorzystać swoje atuty na globalnym rynku.



Czytaj dalej

Aktualności

Jaka będzie przyszłość dla sektora leśno-drzewnego w Polsce?

KOOPDREW tuż, tuż…

Dodane:

/

KOOPDREW

Przed nami jedenasta edycja międzynarodowej konferencji Polskiej Izby Gospodarczej Przemysłu Drzewnego KOOPDREW 2024. To największe tego typu wydarzenie w branży leśno-drzewnej odbędzie się już 9 września br. w Poznaniu. W tym roku podczas debat, wykładów i dialogu wszyscy skupią się na jej przyszłości. Będą rozmawiać o wyzwaniach przedsiębiorstw przerabiających drewno i dostosowaniu całego sektora do zmian w lasach.

Nie masz planów na 9 września, to rezerwuj termin i przyjedź do stolicy Wielkopolski na KOOPDREW.

Nie może Ciebie tam zabraknąć.

Kongres rozpocznie się o godz. 10.00 od części okolicznościowej z okazji 30-lecia Polskiej Izby Gospodarczej Przemysłu Drzewnego. To już tradycja, że podczas KOOPDREWU analitycy bankowi przekazują sporo wiedzy, która dotyczy naszej branży. Dlatego w pierwszej części przedstawiciel Banku PEKAO SA zaprezentuje analizę ekonomiczną sektora drzewnego.

Potem uczestnicy wydarzenia wysłuchają wykładu ekonomisty byłego ministra finansów, prof. Grzegorza Kołodki, który podzieli się wiedzą dotyczącą uwarunkowań i perspektyw rozwoju polskiej gospodarki.

W południe nastąpi prezentacja przedstawicieli Lasów Państwowych na temat „Kierunków i założeń w sprzedaży drewna”.

Po przerwie na kawę druga cześć wydarzenia rozpocznie się od wykładu prof. Krzysztofa Adamowicza z poznańskiego Uniwersytetu Przyrodniczego. Tematem będzie „Jak przygotować przemysł drzewny i społeczeństwo na zmiany w lasach?” Profesor opublikował ponad sto prac wysokiej jakości merytorycznej w różnych czasopismach naukowych. Spotkanie to będzie preludium do debaty dotyczącej przyszłości lasów z udziałem, w której udział wezmą naukowcy, leśnicy i przedsiębiorcy, m.in.: Janusz Dawidziuk – Polskie Towarzystwo Leśne, Wiesław Krzewina – RDLP w Poznaniu, Bogdan Czemko – były dyrektor PIGPD, Katarzyna Łapińska – regionalny dyrektor ochrony środowiska we Wrocławiu i Piotr Poziomski – prezydent PIGPD.

Nie zabraknie również wystąpień przedstawicieli firm EWD i Industria Pactum.

Ostatnia część kongresu będzie czasem na rozważania i rozmowy o przyszłości branży tartacznej w Polsce. Swoimi przemyśleniami i badaniami o polskim tartacznictwie podzieli się dr. hab. Marek Wieruszewski z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. To wieloletni znawca branży z wielką wiedzą na temat polskich tartaków.

Ten wykład to także wstęp do debaty, w której wezmą udział przedstawiciele firm zrzeszonych w Polskiej Izbie Gospodarczej Przemysłu Drzewnego, np.: Dominik Walaszek z MARDOMU, Bartosz Burkietowicz z firmy BURKIETOWICZ i Adam Sosnowski, POLTAREX. Rozmowy dotyczyć będą automatyzacji, robotyzacji, nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi oraz wyglądu polskiego tartaku w przyszłości.

Jak wiemy, ważna w komunikacji jest bezpośrednia rozmowa, dlatego uczestnicy KOOPDREWU będą mogli podyskutować, zadać pytania prelegentom oraz przeprowadzić dialog z przedstawicielami Lasów Państwowych.

Patronat honorowy obejmą Lasy Państwowe, a medialny GPD, KD Media, drewno.pl, Przemysł Drzewny, natomiast partnerami będą Bank PEKAO SA i DREMA, a sponsorami firmy EWD i Industria Pactum.

Szczegółowy program spotkania i informacje dotyczące uczestnictwa można znaleźć na stronie internetowej Polskiej Izby Gospodarczej Przemysłu Drzewnego w zakładce XI KOOPDREW.

Rejestracja użytkowników

KOOPDREW



Czytaj dalej

Popularne

Zapisz się do Newslettera!

Otrzymuj aktualizacje bezpośrednio do swojej skrzynki odbiorczej.

Wysyłaj mi Newsletter (w każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji).

 

Zapisz się do Newslettera!

Na podany przez Ciebie adres e-mail będziemy wysyłać informacje o nowo wydanym numerze "Kuriera Drzewnego", nowych artykułach oraz o nowo dodanych ogłoszeniach

   

Tak, wysyłaj mi swój Newsletter! (w każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji).